Leonhart Fuchs Werner Waimann

Leonhart Fuchs: Das Kräuterbuch von 1543

Sigmarßwurtz (027) vorheriges Kapitel Inhaltsverzeichnis folgendes Kapitel Weinreben (029)
 

Von Frawenhar. Cap. XXVIII.

 

Abbildung Frawenhar
Frawenhar ( XLV )
Abbildung: Seite 109

Deutsch: Frauenhaarfarn
Deutsch: Venushaar
Deutsch: Frauenhaar
English: Maidenhair fern
English: Southern maidenhair
English: Venus maidenhair
Francais: capillaire
Latein: Adiantum capillus veneris

Namen.

F
Rawenhar / oder Junckfrawenhar / würdt von den Griechen unnd Lateinischen Adiantum genent / in den Apotecken Capillus veneris. Ursachen aber aller diser namen / haben wir nach der leng in unserm Lateinischen kreüterbuch angezeygt. Frawenhar ist es aber darumb genent / das es dick unnd schöne har macht / so manß in der laug braucht.

Gestalt.

   Frawenhar hat bletter dem Coriander gleich / so er noch jung ist / und nit in die stengel gestigen / weißlecht / geringß umbher zerkerfft. Seine stengel seind zart / und braunschwartz glitzend. Bringt weder blumen noch samen.

Statt seiner wachsung.

   Wechst gern an schattechten und feüchten orten / bey den mauren und brunnen. Doch sovil und mir bewüßt / so wechst diß kraut nit in Teütsch land / sonder in frembden orten / als Italia und Franckreich.

Zeit.

   Im sommer ist es grün / doch verwelckt es nit gar zu winters zeit.

Die natur und complexion.

   Frawenhar ist gantz temperiert sovil unnd die werme unnd kelte betrifft / trücknet aber zimlich.

Die krafft und würckung.

   Diß kraut gesotten / unnd getruncken ist nützlich denen so einen schwären athem haben / unnd keichen / den miltzsüchtigen / unnd denen so die geelsucht haben / treibt den harn / zermalt den stein / und stillet den bauchfluß. Ist gut denen so von einem gifftigen thier gebissen seind mit wein jngenomen. Es bringt den frawen jhre blödigkeit / unnd treibt auß das bürdlin. Stellet das blut speyen. Das kraut rauch übergelegt / ist gut denen so von einem gifftigen thier gebissen seind. Macht das har widerumb wachssen. Vertreibt unn verzeret die kröpff. So manß in die laug legt / vertreibt es die schüpe auff dem kopff. Es treibt auch auß den zähen schleim der sich umb die brust und lungen gelegt hat.

nach oben

Sigmarßwurtz (027) vorheriges Kapitel Inhaltsverzeichnis folgendes Kapitel Weinreben (029)